Patienterna fortsätter att ge Nya Närvården högsta betyg!

Nya Närvården AB placerar sig återigen i topp när länets innevånare betygsätter kvaliteten på länets hälsocentraler.

I den stora undersökningen som genomfördes under oktober 2013 gav Nya Närvårdens patienter genomgående bättre omdömen och högre betyg än patienterna hos Jämtlands läns landsting. Nya Närvårdens snitt är dessutom bättre än snittet för hela Sverige.

Frågorna gäller sådana saker som bemötande, tillgänglighet och kontinuitet.
– Att just kontinuitet och bemötande ger oss höga betyg överraskar oss inte. Vår idé är att med en fast bemanning skapa en tillit hos våra patienter, och det känner vi att vi lyckats med, säger Hans Boberg vd och distriktsläkare hos Nya Närvården AB.
– Det har ju varit mycket fokus på att vi förvaltar skattemedel optimalt och utan underskott, vilket vi klarar och är viktigt. Men det är bekräftelsen från våra egna patienter som ger den största stoltheten och tillfredsställen hos oss som jobbar i företaget, säger Hans Boberg.

Några axplock ur sifrrorna för Nya Närvården. 61% anser att tillgängligheten är ”någorlunda”. ”Bra”, eller ”Mycket bra” och 32% tyckte den var ”Utmärkt”. 7 % ansåg den vara ”dålig”.
91% fick träffa samma läkare vid flera besök.
95% svarade att de kan rekommendera Nya Närvården till andra.

-Det känns extra roligt att vi får dessa omdömen när vi sedan januari förra året även ger vård till 2 051 patienter i Hammerdal och att vi toppresterar på samma höga nivå som 2012 fortsätter Hans Boberg.

Detta inlägg skrevs i Nyheter. Bokmärk permalinken.